Tema: klassens undervisningsmiljø
Mange elever oplever ikke at det er muligt at deres kreative ideer i innovationsforløb rent faktisk kan realiseres. “Det er jo bare noget vi leger og lader som om”. Det er naturligvis ikke altid realistisk at elevernes forslag til fx produktudvikling i en virksomhedscase kan blive til noget i praksis, fair nok. Men i Peers vil vi godt undersøge hvad der skal til for at gøre det helt vildt nemt at komme i mål med en innovationsproces, hvor eleverne kan se et synlig resultat – det var IKKE noget vi bare legede! Så kom og vær med sammen med dine elever d.14.11 kl 9-12 (i klassen og online på Teams).
Opskriften på en turboproces med et reelt output er:
- Eleven som forsker metode – med Martin Brøchner og Maja Holdorf som webinarlærere.
- Eleveksperter fra Højmarkskolen, som har været igennem en innovativ proces, der gav et synligt resultat.
- En case der er nem at lykkes med “Forbedr jeres undervisningsmiljø i klassen”.
- 1000kr fra Peers til at sikre at eleverne kan komme i mål og afprøve deres ide uden en masse bøvl med at skulle plage skolens ledelse om penge.
- En ekspert i undervisningsmiljøer på webinaret som eleverne kan interviewe.